معروف ترین عکاسان کودک چه کسانی هستند؟
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

عکاس های زیادی در حوزه عکاسی کودک در آتلیه کودک فعالیت دارند که در کار خود نیز بسیار موفق هستند، شاید همه آنها با یک سوال تکراری از طرف دیگران مواجه باشند که از چه لنزی استفاده می کنند یا دلیل محبوبیت و موفقیت آنها چیست، آتلیه کفشدوزک در اینجا به بررسی علت موفقیت تعدادی از عکاسان می پردازیم.
نیکی هاریسون Nikki Harrison

نیکی هاریسون هنرمند و برنده جایزه های زیادی در داخل کشور بریتیش کلمبیا در کانادا است. او به تازگی اقدام به راه اندازی پروژه جدیدی برای عکاسی از مراسم عروسی کرده و برای این کار به سراسر جهان سفر می کند.

نیکی هاریسون عکاس موفق کودک دلیل موفقیت خود را چنین بیان می کند که به محض اینکه با مادر کودک ملاقات می‌کنم، خودم را هم قد او می‌کنم، می‌نشینم، زانو می‌زنم یا هرکاری که لازم باشد را انجام می‌دهم تا بتواند در چهره‌ من نگاه کند. سپس خودم را معرفی می‌کنم و درباره‌ی خودش، چیزهایی که دوست دارد، داستان مورد علاقه‌اش و چیزهای مشابه از او می‌ پرسم تا کاملا با من احساس راحتی کند. بعد، در صورت امکان، عکس‌هایی از حالتی که پدر و مادرش انتظار دارند را به او نشان می‌دهم. من به کودک کاری که قرار است انجام دهیم را نشان می‌دهم و کاری می‌کنم به تک تک کلماتم دقت کند و او نیز کارهایی که می‌خواهم را انجام می‌دهد. به پدر و مادرش می‌گویم که چیزی نگویند و در اکثر مواقع از آن‌ها می‌خواهم پشت سر من بایستند. من از روی زمین از او عکس می‌گیرم تا چشمانش در جهت صحیح قرار گیرد و این راز من است در خلق بهترین ژست‌ها و حالت‌ها که به موفقیت من کمک زیادی می کند.

 
عکاسی کودک
جک اولسن Jack Olsen:

جیک اولسون توسط «هافینگتن پست» به عنوان یکی از 30 عکاس با نفوذ اجتماعی در جهان در سال 2014 معرفی شد. عکس های او او در ده ها نشریه در سراسر جهان از جمله مجله بریتانیا و مجله Digital SLR، Magazine Practical Photography، مجله دیجیتال عکس، SLR Lounge، و مدرن مدرن من. تصاویر جیک همچنین توسط بی بی سی، ABC NEWS  و در National Geographic، Forbes.com  و بلومبرگ برجسته شده است. جیک اولسن درباره موفقیت خود می گوید چیزی که احساس می‌کنم عامل موفقیت من است این حقیقت است که اولویت اصلی من ثبت لحظه‌ ای مناسب است. مهم ترین جنبه‌ عکس های من داستانی است که به تصویر می‌کشند. من همیشه سعی می‌ کنم برای ایجاد تصایر داستانی، حرکت کودک را ثبت کنم. مثلا از آن‌ها می‌خواهم برگ‌ها را به هوا پرت کنند و من با دوربین با حالت 6 فریم بر ثانیه برای عکاسی از حرکت آنها استفاده می‌کنم. سپس بهترین صحنه ها را انتخاب و یا ترکیب می‌کنم. به این معنی که اگر سقوط برگ ها در یک عکس و حالت چهره در یک عکس دیگر را بپسندم، این دو را باهم ترکیب می‌کنم. من همیشه بهترین مکان را انتخاب می‌کنم تا بتوانم روی این مساله تمرکز کنم که به سوژه توجه لازم را بدهم تا بهترین حالت ممکن را به ثبت برسانم.

عکاسی کودک
کوین کوک Kevin Cook

سخت ترین کار برای من همکاری گرفتن از کودکانی بود که با آن‌ها کار کرده‌ ام. به خوبی می دانم که این حس و حالت چهره است که مهم ترین چیز در عکس کودک است. زمانی که یاد گرفتم، صبور بودن و یاد گیری در عکاسی از همه‌چیز مهم‌تر است، شروع به پیشرفت کردم. علاه بر این، ثبت یک داستان، دست در دست حالت چهره دارد. از نظر من، کاملا هوشمندانه است که از کسی یا چیزی الهام گرفت. در واقع من اکثرا از روی جلد کتاب‌ها یا پوستر فیلم هایی که کودکان در آن وجود دارند، الهام می گیرم. اگر می‌خواهید حرفه شما برجسته باشد. این مساله‌ی ذکر شده از هر چیز دیگری بسیار مهم‌تر است. آن‌ها هم‌ صحبت شوید، خود را علاقمند نشان دهید، سوال بپرسید و با آن‌ ها شوخی کنید.

عکاسی کودک

 

هر یک از این عکاسان به واسطه تخصص و تجربه خود برنده جوایز ارزشمندی شده اند پس در نظر داشته باشید نیازی نیست ما هر چیزی را تجربه کنیم بهتر است در بسیاری از موارد از تجربه سایر افراد استفاده کنیم و آنها را در کارهای خود بکار گیریم تا مسیر آسان تری را به سوی موفقیت طی کنیم.

منبع:

digital-photography-school.com

 

 





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: